Gargašanje: otpor i karnevalesknost u zbirci poezije Gola psovačica Bisere Alikadić

Autor(i)

  • Alma Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli

Sažetak

U radu je analizirana zbirka poezije Gola psovačica (2022) Bisere Alikadić. Bahtinov koncept karnevala i strategija čitanja u feminističkom ključu poslužili su kao polazni teorijski okvir u analizi i interpretaciji poezije Bisere Alikadić. Gola psovačica lakrdijaški se igra, svjesna nametnute pozicije drugosti u kulturi, ironijom i autoironijom razobličava i desmaskira ne samo patrijarhalni društveni poredak i njegovu hijerarhiju moći nego i vlastitu poziciju i mjesto govora. Glas druge u kulturi karnevalskim formama i jezikom, maskeratom i psovkom kao posebnim govornim žanrovima, proizvodi karnevalsku atmosferu, rušeći i preporađajući istovremeno. Ulično-smjehovna narodna kultura i ambivalentni smijeh podrugljiv, subverzivan i obnavljajući, u zbirci poezije Gola psovačica osvještava različite društvene nejednakosti i suprotstavlja se obrascima patrijarhalne kulture, njenoj mistici i dogmi.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-07-02

##submission.howToCite##

Denić-Grabić, A. (2025). Gargašanje: otpor i karnevalesknost u zbirci poezije Gola psovačica Bisere Alikadić. Bosanski Jezik, 1(20/21), 70–102. Retrieved from https://bj.ff.untz.ba/index.php/bj/article/view/30

Broj časopisa

Rubrika

Rasprave i članci
Sažetak View: 44 PDF downloads: 4