Gargašanje: otpor i karnevalesknost u zbirci poezije Gola psovačica Bisere Alikadić
Sažetak
U radu je analizirana zbirka poezije Gola psovačica (2022) Bisere Alikadić. Bahtinov koncept karnevala i strategija čitanja u feminističkom ključu poslužili su kao polazni teorijski okvir u analizi i interpretaciji poezije Bisere Alikadić. Gola psovačica lakrdijaški se igra, svjesna nametnute pozicije drugosti u kulturi, ironijom i autoironijom razobličava i desmaskira ne samo patrijarhalni društveni poredak i njegovu hijerarhiju moći nego i vlastitu poziciju i mjesto govora. Glas druge u kulturi karnevalskim formama i jezikom, maskeratom i psovkom kao posebnim govornim žanrovima, proizvodi karnevalsku atmosferu, rušeći i preporađajući istovremeno. Ulično-smjehovna narodna kultura i ambivalentni smijeh podrugljiv, subverzivan i obnavljajući, u zbirci poezije Gola psovačica osvještava različite društvene nejednakosti i suprotstavlja se obrascima patrijarhalne kulture, njenoj mistici i dogmi.