Odgojna funkcija u nastavi bosanskog jezika i književnosti
Ključne riječi:
odgojna funkcija, nastava bosanskog jezika i književnosti, kultučitanja, jezik, književnostSažetak
U radu će se govoriti o jednom od tri osnovna zadatka nastave kao odgojno-obrazovnog procesa tj. o odgojnom zadatku koji je u fundamentu socijalne uključenosti i angažiranosti pojedinca u društvenu zajednicu. Ostvariti odgojni apsekt nastave znači pripremiti učenike na angažiranu ulogu u životu, razviti kritičku percepciju kako sebe tako i svijeta koji ih okružuje, te razvijanje niza osobina koje se tiču moralnog, radnog, intelektualnog i mnogih drugih vidova čovjekove ličnosti. U tom smislu, nastava bosanskog jezika i književnosti u osnovnim i srednjim školama prati skoro sve vidove čovjekovog vaspitanja jer su programi ove nastave bazirani na jeziku koji je osnova socijalizacije i komunikacije kako sa okolinom tako i sa samim sobom. Stoga, u radu će se govoriti kako o jezičkom, tako i o književnom odgoju budući da se nastava bosanskog jezika ne može promatrati bez izučavanja književnosti i to pretežno nacionalne, a potom književnosti koja pripada širem južnoslavenskom i evropskom književnom korpusu. Također, značaj razvijanja kulture čitanja doprinosi važnosti odgojne funkcije u nastavi bosanskog jezika i književnosti, koja se pokazala mnogostruko odgojnom.