Odgojna funkcija u nastavi bosanskog jezika i književnosti

Autor(i)

  • Amira Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli

Ključne riječi:

odgojna funkcija, nastava bosanskog jezika i književnosti, kultučitanja, jezik, književnost

Sažetak

U radu će se govoriti o jednom od tri osnovna zadatka nastave kao odgojno-obrazovnog procesa tj. o odgojnom zadatku koji je u fundamentu socijalne uključenosti i angažiranosti pojedinca u društvenu zajednicu. Ostvariti odgojni apsekt nastave znači pripremiti učenike na angažiranu ulogu u životu, razviti kritičku percepciju kako sebe tako i svijeta koji ih okružuje, te razvijanje niza osobina koje se tiču moralnog, radnog, intelektualnog i mnogih drugih vidova čovjekove ličnosti. U tom smislu, nastava bosanskog jezika i književnosti u osnovnim i srednjim školama prati skoro sve vidove čovjekovog vaspitanja jer su programi ove nastave bazirani na jeziku koji je osnova socijalizacije i komunikacije kako sa okolinom tako i sa samim sobom. Stoga, u radu će se govoriti kako o jezičkom, tako i o književnom odgoju budući da se nastava bosanskog jezika ne može promatrati bez izučavanja književnosti i to pretežno nacionalne, a potom književnosti koja pripada širem južnoslavenskom i evropskom književnom korpusu. Također, značaj razvijanja kulture čitanja doprinosi važnosti odgojne funkcije u nastavi bosanskog jezika i književnosti, koja se pokazala mnogostruko odgojnom.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-07-02

##submission.howToCite##

Banjić, A. (2025). Odgojna funkcija u nastavi bosanskog jezika i književnosti. Bosanski Jezik, 1(20/21), 34–47. Retrieved from https://bj.ff.untz.ba/index.php/bj/article/view/28

Broj časopisa

Rubrika

Rasprave i članci
Sažetak View: 374 PDF downloads: 4